Din luna Iulie, am dat startul  unui proiect destinat drepturilor copiilor.

Proiectul ”Drepturile copiilor” a fost implementat cu ajutorul Ambasadei Franceze și a Institutului Francez din România.    

       

Convenția internațională a drepturilor copiilor afirmă și susține principiile și dreptrurile fundamentale ale copiilor, această convenție a devenit un  îndrumător pentru principiile Asociației Valentina. Prin urmare, noi credeam în drepturile copiilor, țoți copiii au drepturi și trebuie să le exercităm. De asemenea, nu toată lumea este conștientă de aceste drepturi, în mod special copiii înscriși în programul asociației. De aceea scopul nostru este acela de a le face cunoscute.

Acțiunea noastră comună de conștientizare este împărțită pe două axe. În primul rând, activitatea noastră este direcționată către copii și are drept obiectiv creșterea gradului de conștientizare a drepturilor și responsabilităților pe care le au. În al doile rând, activitatea noastră este îndreptată către comunitate, să facem cunoscută activitatea noastră publicului larg, prin intermediul unei mese rotunde, unde să discutăm cu actori  externi pe tema drepturilor copiilor și a integrării copiilor care provin din medii vulnerabile în școală și societate.

Astfel că, am început activitățile de conștientizare cu copiii, prin  intermediul mai multor activități.

Pentru început, pe perioada lunii Iulie, au fost prezentate cele mai importante drepturi copiilor, care au dus la multe discuții. Aceste intervenții au fost conduse de către profesioniștii din centrul nostru de zi, de către pedagog și asistentul social. De asemenea, la activitate au participat elevi de la Lycée Francais of Bucharest și studenți francezi de laInstitut Polytechnique UniLaSalle, precum și de la Sciences Po University.

Pe perioada taberei de vară, ce s-a desfășurat în prioada 19-25 iulie, am pus accentual pe naționalitate și identitate, lupta împotriva discriminărilor, jocuri și activități de timp liber.

Am început apoi atelierul de desenat alături de un professor de desen. Sunt planificate șase sesiuni, fiecare dintre ele tratează un drept diferit al copiilor, dintre care trei au fost deja desfășurate împreună cu copiii.

Prima sesiune a fost despre dreptul copiilor la educație. Copiilor le-au fost puse la dispozitie  foi A3, creioane de desenat și creioane coloarte . Ei și-au exprimat și interpretat dreptul lor la educație prin desen.

În seiunea următoare, copii s-au concentrat pe dreptul lor la joacă, la visare și zâmbet, printr-un workshop de fotografie. Cu telefoanele mobile, copiii au făcut poze cu natura și cu prietenii lor, cu detalii care le-au amintit copiilor de diferite sentimente.

In cea de-a treia sesiune, copiii au vorbit despre dreptul de a avea un nume și o naționalitate, apoi au participat la un atelier de colaje cu numele lor.

Ce am observant până acum în derularea proiectului?

  • Copiii sunt dornici să își cunoască drepturile;
  • Aceștia își doresc să învețe mai mult drespre acestea  precum si despre exercitarea lor;
  • Sunt foarte implicați în activitățile proiectului;
  • Aceștia își doresc să participle la sesiunile de discuții,  să își exprime sentimentele și experiențele personale;
  • Au începup să fie conștienți de drepturile lor si sa vorbeasca despre acestea cu alti membrii din  familile;
  • S-au bucurat de oportunitatea de a-și dezvolta creativitatea.

Vom continua sa le prezentam copiilor drepturile fundamentale si sa ii invitam la discutii, punandu-le la dispozitie mai multe activitati  si ateliere de desen care sa ii avute sa le inteleaga mai bine.

‘”Toți copiii au drepturi, să-i ajutăm să le cunoască”

Leave a Reply